Poznaj Polskę i
jej sąsiadów z Polą Neis 

Rekord Polski w liczbie odwiedzonych muzeów, restauracji i atrakcyjnych miejsc.
Polish English French German Italian Portuguese Russian Spanish
reklama1
reklama2
reklama3
reklama4
reklama5
reklama6
reklama7
reklama8
reklama9
r10
r11
r12
r13
r14 
r15 
r16 
r17 
 r18
r19 
 r20
r21 
 r22
 r24
 r25
 r26
 r27
r28 
r29 
r30 
r33 
Utworzono: 14.08.2017r.

W upał lepiej nie biegać

W upał lepiej nie biegać Autor: Newsrm

Z biegania, interwałów czy innych treningów mocno podnoszących tętno lepiej zrezygnować w upał. Nie oznacza to jednak, że nie możemy wcale ćwiczyć na świeżym powietrzu. Jak trenować gdy słupek rtęci na termometrze przekracza 30 stopni Celsjusza i jak do takiego wysiłku się przygotować?

- Jeżeli jest to trening, który robimy na co dzień, tylko w upał, to warto się trochę lepiej nawodnić i zadbać o nawodnienie w trakcie treningu. Co możemy zjeść przed treningiem? Raczej powinny to być lekkie potrawy ja bym polecił owoce np. banany lub sezonowe jak maliny, borówki – mówi newsrm.tv Krzysztof Wawer, instruktor Jatomi Fitness Złote Tarasy.

Jeść nie powinniśmy też przed samym treningiem. Po posiłku najlepiej odczekać 45 minut do godziny. Jeżeli ćwiczymy na świeżym powietrzu to warto też zabezpieczyć naszą skórę przed szkodliwym promieniowaniem. Obowiązkowe jest też nakrycie głowy. Ono uchroni nas przed udarem słonecznym.

- Jeżeli temperatura w cieniu przekracza 30 stopni Celsjusza to warto trenować rano, do godziny 10. Jeżeli chcemy jednak trenować to na pewno nie powinno to być bieganie na otwartych przestrzeniach. Wtedy lepiej wykonać treningi siłowe w cieniu drzew. Kiedy Słońce już jest niżej na horyzoncie, między 16 a 17 godziną, możemy spokojnie wychodzić i trenować do późnych godzin wieczornych – wyjaśnia Krzysztof Wawer.

Na pewno w upał powinniśmy ze swoich ćwiczeń wykluczyć takie, które mocno podnoszą nasze tętno jak np. sprinty, burpee, trening interwałowy. Ile możemy ćwiczyć? To zależy od naszej kondycji i możliwości naszego organizmu. Przyjmuje się, że trening osób początkujących nie powinien przekraczać 45 minut.

  • Wiadomość prasowa: Newsrm

POZNAJ Z POLĄ NEIS SĄSIADÓW POLSKI

Niemcy

flaga niemiec mala

Rosja

flaga-rosji-mala

Litwa

flaga-litwy-mala

Białoruś

flaga-bialorusi-mala

Ukraina

flaga-ukrainy-mala

Słowacja

flaga-slowacji-mala

Czechy

flaga-czech-mala
Niemcy Rosja Litwa Białoruś Ukraina

Słowacja

Czechy