Poznaj Polskę i
jej sąsiadów z Polą Neis 

Rekord Polski w liczbie odwiedzonych muzeów, restauracji i atrakcyjnych miejsc.
Polish English French German Italian Portuguese Russian Spanish
reklama1
reklama2
reklama3
reklama4
reklama5
reklama6
reklama7
reklama8
reklama9
r10
r11
r12
r13
r14 
r15 
r16 
r17 
 r18
r19 
 r20
r21 
 r22
 r24
 r25
 r26
 r27
r28 
r29 
r30 
r33 
Utworzono: 30.08.2017r.

Czy koniec lata to dobry czas na oczyszczanie organizmu?

Czy koniec lata to dobry czas na oczyszczanie organizmu? Autor: Newsrm

Urlop dla wielu osób wiąże się z odpoczynkiem nie tylko od pracy, ale także od zdrowych nawyków żywieniowych. Duże ilości smażonych potraw, słodkich gofrów i lodów spożywanych podczas wolnego czasu są tradycją większości wakacyjnych wyjazdów. Wracając po lecie do codziennych obowiązków, warto poświęcić czas na oczyszczenie organizmu. Od czego zacząć? – wyjaśnia ekspert

Oczyszczanie organizmu, to nic innego jak pozbycie się z organizmu toksyn i uregulowanie pracy jelita grubego. „Odpowiedzialność za zakłócenie perystaltyki, czyli prawidłowych skurczów jelit leży po stronie złej diety. Jedzenie wysoko przetworzonej żywności, a także codzienne menu <<bogate>> w cukry, tłuszcze nasycone, pozbawione warzyw i owoców, a tym samym naturalnego błonnika pokarmowego, sprawia, że organizm nie jest w stanie poprawnie funkcjonować” – dodaje Monika Honory, ekspert ds. żywienia. Regularne oczyszczanie organizmu jest tak samo potrzebne dla układu trawiennego, jak zabiegi pielęgnacyjne dla skóry. Dzięki tak zwanej detoksykacji, można pozbyć się z organizmu toksyn i nagromadzonych zanieczyszczeń, które codziennie dostają się do przewodu pokarmowego wraz z jedzonym pożywieniem, napojami czy nawet powietrzem. „Codziennie przeprowadzam wiele konsultacji żywieniowych, przez co zauważyłam, że osoby rozpoczynające odchudzanie bardzo często narzekają na problemy związane z zaburzeniami trawienia, niską odpornością, wzdęciami, problemami skórnymi czy nagromadzeniem wody w organizmie. Warto w tym miejscu pokreślić, że jakość jedzonych przez nas produktów wpływa nie tylko na ciało, ale także na aspekt psychiczny. Przewlekłe uczucie zmęczenia, drażliwość, stany lękowe, a także podenerwowanie to tylko niektóre objawy. Krótko mówiąc, jesteśmy tym, co jemy” – wyjaśnia Monika Honory.

Dla kogo detoks?

Usuwanie toksyn z organizmu należy wykonywać przynajmniej raz na około 3 miesiące, czyli na przełomie pór roku. Na kilkudniowy detoks w szczególności powinny decydować się osoby narażone na stres, prowadzące nieregularny tryb życia oraz ci, którzy nadużywają papierosów, alkoholu oraz kawy. Oczyszczanie nie jest jednak dla wszystkich, osoby m.in. ze zdiagnozowaną cukrzycą typu I, anemią, niewydolnością nerek lub wątroby, a także kobiety w ciąży i karmiące piersią powinny skonsultować się z lekarzem.

Odtruwanie, czyli orzeźwiający prysznic dla organizmu

Warzywa i owoce stanowią podstawę zdrowego i prawidłowego żywienia. Dlatego większość znanych diet detoksykacyjnych opiera się na serwowaniu tych składników w formie surowizny lub soków pitych przez kilka dni z rzędu. „Z każdej strony słyszymy, że owoce i warzywa to samo zdrowie. Oczywiście to prawda, jednak nie zgadzam się z teorią, według której jest to najlepsza droga do usunięcia toksyn. Czemu? Spożywanie tylko surowych jarzyn i owoców w nadmiarze wychładza oraz osłabia organizm. W sokach czy popularnych smoothies, owoce i warzywa są miksowane razem, a powinny być serwowane w osobnych posiłkach” – wyjaśnia Monika Honory. „Dużo lepsze pod tym względem są warzywa gotowane np. w formie zupy. W ten sposób dostarczamy organizmowi składników odżywczych z innych produktów, ale także uczucie sytości towarzyszy dłużej. W efekcie mamy siłę, aby aktywnie działać cały dzień” – dodaje ekspert. Gotowane posiłki w dużej mierze wpływają na oczyszczenie przewodu pokarmowego, tym bardziej te półpłynne, dlatego są polecane wszystkim, który chcą przywrócić organizm do równowagi.

Oczyszczająca kuracja zupami

Zupy, zwłaszcza te przygotowywane bez kostek rosołowych, gotowych bulionów i przypraw z ogromną ilością glutaminianu sodu, są bardzo cennym źródłem witamin i składników odżywczych, jak również spełniają zapotrzebowanie na błonnik. To o czym warto wspomnieć, zupy idealnie wpasowują się w kuracje oczyszczającą organizm. Jak pokazuje wiele badań, produkty gotowane nie są pozbawione składników odżywczych. Składniki, które są najbardziej narażone na temperaturę to witamina C oraz kwas foliowy, natomiast wszystkie pozostałe utrzymują się na rozsądnych poziomach. Co więcej, w niektórych przypadkach jak np. gotowanych pomidorach, ilość likopenu wzrasta wraz z czasem gotowania. Ogólne zasady, których należy przestrzegać, aby zminimalizować utratę składników mineralnych i witamin to skracanie czasu gotowania (wskazana forma warzyw – al dente). „Słyszałam wiele opinii, że zupy są nudne, otóż zaskoczę Was – nie są! Możemy dodawać do nich, tak naprawdę wszystko co chcemy: kasze, makarony, ryż, mięso. Przygotowując którąkolwiek zupę, zawsze kieruję się myślą „na co dziś mam ochotę?” – radzi ekspert.

  • Wiadomość prasowa: Newsrm

POZNAJ Z POLĄ NEIS SĄSIADÓW POLSKI

Niemcy

flaga niemiec mala

Rosja

flaga-rosji-mala

Litwa

flaga-litwy-mala

Białoruś

flaga-bialorusi-mala

Ukraina

flaga-ukrainy-mala

Słowacja

flaga-slowacji-mala

Czechy

flaga-czech-mala
Niemcy Rosja Litwa Białoruś Ukraina

Słowacja

Czechy